2007年11月18日星期日


周星馳Stephen Chow1962年6月22號—),綽號「星仔」、「星爺」,係香港一個電影演員導演。由於佢嘅搞笑戲深入民心,所以有「喜劇之王」哩個美譽。

星途簡介
周星馳細細個就好崇拜李小龍,嗰時開始已經嚮往成為一個專業嘅演員,所以中學畢業之後就參加咗TVB藝員訓練班嘅考試,但俾人淘汰咗。落選後嘅周星馳四圍咁搵窿路,終於俾佢成功咁進入咗TVB藝員訓練班第11期嘅夜訓班。喺1982年畢業後,星仔俾人擺咗去做兒童節目《430穿梭機》,同當時嘅幾個藝人張國強譚玉瑛曾華倩龍炳基等一齊擔任主持工作,同埋最多只係喺幾部電視連續劇做下臨記。不過睇返喺《430穿梭機》入面有個環節叫做《黑白疆屍》,其實嗰時星仔所扮演嘅疆屍已經開始俾人認識佢嘅喜劇嘅天份。直到1986年周星馳先至有機會參演一套單元劇《哥哥的女友》,跟住慢慢再有機會喺其它劇集做吓配角,好似《生命之旅》、《鬥氣一族》、《阿德也瘋狂》、《大都會》等。
1989年,周星馳終於有機會主演《蓋世豪俠》,喺劇入面初顯無厘頭風格;佢喺劇中經常講嘅「坐低飲啖,食個包」成為咗當時嘅流行口頭禪。同年喺另一套電視劇《他來自江湖》入面,星仔更大展功力,演譯喜劇角色「何鑫淼」(讀「何音秒」;劇入面啲人叫佢做「金水」),成為香港連續劇嘅一個經典人物。哩一刻星嘅無厘頭演技開始受人注意。哩套劇入面,星仔同吳孟達(人稱「達哥」或「達叔」)嘅父子組合極之搞笑,兩人嘅合作亦因為哩套劇而開始大受觀眾歡迎,奠定咗日後合作無間嘅拍檔關係;甚至到後來星仔拍電影紅咗之後,哩對熒幕父子更加喺鏡頭外上演一場別開生面嘅上契,就係做後輩嘅星仔反過嚟做契爺,而做前輩嘅達叔反而係契仔,成為咗當時娛樂圈嘅一時佳話。
睇返當時周星馳喺電視界嘅日子,其實始終都冇真正受到重用,所以周星馳亦開始轉投當時大為興旺嘅電影界;1988年周星馳喺恩師李修賢嘅提攜下演出電影《霹靂先鋒》,仲因為哩套片而勇奪咗第25屆金馬獎嘅最佳男配角。1990年導演劉鎮偉趁著周潤發主演嘅《賭神》風潮,請咗星仔同達叔搭檔演出《賭聖》一片,套戲只係食返賭片嗰條水加埋喜劇路線,開頭以為觀眾反應只會一般,但係估唔到最後個票房竟然高達41,326,156港元,大破咗當時嘅香港票房紀錄。之後由星仔主演或者有份參演嘅《逃學威龍》、《家有囍事》、《審死官》仲屢破票房紀錄。喺1992年,周星馳主演嘅幾部電影囊括咗香港票房排行榜嘅前5名,真係夠哂風光。因為咁,周星馳同埋周潤發成龍三個當時得令嘅電影藝人俾人合稱做「雙周一成」。
九十年代中期,由於港產片嘅產量慢慢減少,周星馳電影嘅產量亦都受到影響,不過亦都標誌咗星爺參與編導工作嘅開始。早喺1994年嘅《國產凌凌漆》,周星馳就初次有份以導演嘅名義出師;其後嘅《大內密探零零發》、《食神》、《喜劇之王》幾套戲,周星馳都有參與幕後編導嘅工作。1993年1995年係星爺嘅全盛時期,不過到咗95年嘅《百變星君》、《回魂夜》就開始有走下坡嘅趨勢。直到2001年,周星馳首次全權執導嘅《少林足球》一出,喺香港嘅票房就已經高達60,739,847港元,又再次打破咗香港華語片紀錄。星爺仲憑著哩部片獲得咗第21屆香港電影金像獎最佳男主角、最佳導演、最佳影片等幾個大獎。到2004年,周星馳身兼監製、導演、編劇同埋主演嘅《功夫》,再爆香港票房紀錄61,278,697港元,打破埋《少林足球》所創下嘅香港華語片票房紀錄。而周星馳因為哩部片而奪得咗第42屆金馬獎最佳導演、最佳劇情片等嘅殊榮,仲入圍第63屆電影金球獎嘅最佳外語片,真係可以講得上叫好又叫座。
註:《少林足球》導演其實仲有李力持先生,後嚟佢哋兩個因為唔啱啞而從此一拍兩散。
2006年七月,星爺喺中國寧波開拍佢嘅新戲《A Hope》,概念取自中國大陸神州六號太空任務。有傳聞話今次呢部戲既總投資額達到一千三百萬美元。故事講述星爺飾演一個太空人,喺一次意外入面降落咗喺一個外星度,仲同嗰度啲外星人做咗好朋友。呢部戲暫定喺2007年中上畫。外國雜誌Variety Magazine喺2006年8月嘅報道話,呢套戲叫做《A Hope》。

演藝生涯
由於周星馳己經做咗好多年喜劇,所以好多香港人都會覺得「周星馳」等於「喜劇」。佢拍嘅戲除左好多人買飛入場睇之外,仲有學界專門研究佢嘅電影,仲將周星馳定性為藝術家。吳鎮宇都好感慨咁話:「我睇咗《功夫》,如果呢部戲唔係周星馳做嘅,大家根本唔會去睇。」
佢嘅笑片好多人睇,係咁破票房紀錄,唔少香港人平時同人傾計嗰時,都不自覺用周星馳嘅對白,例如「你講嘢呀?」就出自周星馳嘅電影,意思係「你係咪喺度吹水?」同時,周星馳嘅電影亦都令到喜劇成為繼動作片後香港嘅電影主流,後期片商開嘅戲,亦都多咗笑片
周星馳非常尊敬李小龍,所以佢嘅戲有唔少嘅鏡頭都係特別向李小龍致敬,例如安排某啲角色着上李小龍式嘅衣服,或扮佢嘅武打動作。咁樣做,喺某程度上亦都係喺度推廣緊「李小龍文化」。
另外,由於佢喺咁多部戲入面都係以小人物由低做起,再加上佢自己低微嘅出身,所以唔少人都會當周星馳喺香港草根階層由低做起嘅表表者,亦有人將周星馳睇成香港精神嘅象徵。 喺日本,除咗成龍李小龍之類好受歡迎之外,自少林足球後,周星馳嘅戲亦有好大嘅影響。喺嗰度甚至有位名作家將自己嘅筆名改做「馳星周」,以表示自己係周星馳嘅忠實fan。

演出作品

1992年:群星會
1990年:孖仔孖心肝
1989年:蓋世豪俠、他來自江湖
1988年:大都會、夢邊緣、鬥氣一族、阿德也瘋狂、刑警本色、無冕急先鋒
1987年:生命之旅、陰陽界
1986年:城市故事、哥哥的女友
1983年:十三妹、射鵰英雄傳之鐵血丹心、再見十九歲、老洞、北斗雙雄、黑白殭屍
1982年:天龍八部、活力十一、蘇乞兒香城浪子獵鷹 電視劇(無綫電視)
周星馳主演或者參與過嘅電影約有54部。

2004年:功夫
2001年:少林足球
1999年:喜劇之王玻璃樽(客串)、千王之王2000
1998年:行運一條龍
1997年:97家有囍事算死草
1996年:大內密探零零發食神
1995年:西遊記第一百零一回之月光寶盒西遊記大結局之仙履奇緣回魂夜百變星君
1994年:破壞之王九品芝麻官國產凌凌漆
1993年:逃學威龍3之龍過雞年唐伯虎點秋香濟公
1992年:漫畫威龍家有囍事逃學威龍2審死官鹿鼎記鹿鼎記2之神龍教武狀元蘇乞兒
1991年:整蠱專家龍的傳人賭霸新精武門1991逃學威龍賭俠2之上海灘賭聖情聖豪門夜宴(客串)、非洲和尚(旁白)
1990年:望夫成龍一本漫畫闖天涯龍鳳茶樓風雨同路咖喱辣椒小偷阿星師兄撞鬼賭聖無敵幸運星江湖最後一個大佬賭俠
1989年:龍在天涯義膽群英流氓差婆
1988年:霹靂先鋒捕風漢子最佳女婿 電影

2005年:台灣金馬獎:最佳導演《功夫》
2002年:香港電影金像獎:最佳導演、最佳男主角、傑出青年導演《少林足球》
2002年:香港金紫荊獎:最佳導演《少林足球》
1997年:香港金紫荊獎:最佳男主角《西遊記大結局之仙履奇緣》
1992年:亞太影展:最佳男主角《審死官》
1989年:台灣金馬獎:最佳男配角《霹靂先鋒》 攞過嘅獎
90年代初周星馳參與嘅電視劇同電影,對白入面成日用到「小丙」(廣東話入面係「打得少」嘅意思)、「飲啖茶食個包」及「小強」,其實都取自1980年代香港暢銷漫畫玉郎漫畫》中甘小文作品嘅對白;而《功夫》入面嘅哨牙珍同埋《行運一條龍》中嘅肥婆四,亦係甘小文畫筆下嘅角色名字。

經典對白
註:「斧頭幫」最早出現喺王晶作品《賭俠2之上海灘賭聖》中,幫會入面嘅人同樣着黑色西裝,笠高帽,手揸斧頭做武器,故事背景同樣係民初嘅上海

斧頭幫
一支穿雲箭,千軍萬馬來相見!
細路,睇你骨格精奇,實在係百年難得一見嘅練武奇才… 《功夫》
註:因為好多套星爺嘅戲都有搵佢老友李健仁扮女人做「如花」,所以依家哩個名已經普遍成為咗醜樣嘅代名詞,仲要通常係指女性。
哩段係包龍星練成鬥鬧交絕技之後,同龜婆鬥鬧嘅對白其中之一二。

如花
甲:因住收尾嗰兩年! 乙:嗰兩年幫你執骨!/甲:抵你生仔冇屎忽! 乙:冇屎忽個仔係同你生嘅! 《九品芝麻官》
唐伯虎做書僮華安之前嘅僕人編號。
註:小李老母喺廣東話入面係粗口嘅諧音。
註:呢段其實係一首歌嚟。
註:小強喺戲入面係一隻曱甴,咁平時用就可以用嚟叫好多嘢,包括生嘅嘢或者死嘅嘢,唔限於曱甴。
哩段係劇中唐伯虎以敲擊樂嚟表演嘅數白欖內容。

9527
小李飛刀個老母,哦,原來係小李老母飛刀。
燒雞翼,我鐘意食,但係你老母講你就快,越係快釘之所以越要整多隻,如果而家唔食以後無機會再食。你真係就快釘?我真係就快釘!如果而家唔食以後無機會再食。
小強!小強你點呀小強?小強你唔可以死架小強!我同你相依為命、同甘共苦咗咁多年,一直當你係親生骨肉一樣供書教學,估唔到今日白頭人送黑頭人
稟夫人,小人本住在蘇州嘅城邊,家中有又有,生活樂無邊,點知個唐伯虎,佢橫蠻不憸點,勾結官府目無天,巧取豪奪我家田,我阿同佢翻面,慘被佢一來打扁,我阿鬧佢欺善,更被佢捉了去唐府,強姦了一百遍,一百遍!最後仲懸自盡慘無邊,佢還將我父子,逐出了家園,流浪到邊,我為求養老父,袛有獨自行乞在前,點知個唐伯虎,佢實在太陰險,知道此情形,竟派人來暗算,把我父子狂毆在市前!小兒身壯健,殘命得留存,可憐老父魂歸天,此恨更難言,為求葬老,唯有賣身為奴更作賤,我一面勤賺錢,一面讀書篇,發誓把功名盡顯,手刃仇人意志堅,從此【唐寅詩集】伴身邊,我銘記此仇不共戴天! 《唐伯虎點秋香》
(歌嚟嘅)

老豆有身紀紀紀紀,恭喜恭喜 《一本漫畫闖天涯》

巴黎鐵塔反轉再反轉
無定向喪心病狂間歇性全身機能失調症,簡稱腦震盪
家明表哥,婉君表妹
醉拳甘迺迪, 即係南拳北腿孫中山o既下集
女就好似食煎雙咁,呢嗱跳緊呀(將隻碟上下郁郁吓)!完(用手指撩勻兩隻蛋黃),就要食(用咀啜),食得(黏喺尖嘅蛋黃汁都舐埋),唔好嘥!
人生有個真正朋友的確好極,飲勝!
阿諾「豬」~~(拉長)~~華生力「啤」
邊個淫蕩呀?我淫蕩!邊個淫蕩呀?你淫蕩!
家陣老笠,除條底褲出嚟。
Pretty woman 搵老襯 《家有囍事》
註:哩段係香港女歌手徐小鳳當年名曲《變色感情》嘅歌詞,最尾改篇咗少少。

各位觀眾,五條
你睇我唔到!你睇我唔到!你硬係睇我唔到!
昨日,我菲律賓工人行過街市,聽到有個賣佬講話有條友仔叫做賭神,係你。哈哈……我當堂嚇咗一跳,然後得啖笑。呢個世界,居然有人自稱為賭神,咁即係分明當我流唧!嗱!我就叫賭聖,你賭啤都要帶隱形液晶體眼鏡啦,我睬你都嘥氣,直情睇穿牌嘅,呢啲就叫特異功能。呢度有隻煙士,只要我輕輕一捽,就即刻變為一隻皺咗嘅煙士,因為我未發功呀嘛,發左功變副麻雀出嚟都得。你話我果然無厘頭,我夠話你訓醒戇九九咯。望咩呀﹖條氣唔順呀﹖發個輪嚟大家研究下。當然,你要補番一百幾廿萬過我就唔在講架啦。啤咩呀﹖學嘢唔使錢呀﹖抄底我聯絡電話香港︰3345678,我再重覆一次係香港︰3345678。你唔搵我我無所謂,因為呢啲係你嘅損失。十點鐘後唔好打嚟,因為我瞓咗!
逝去感情如何留得住,半點痴情遺忘殊不易,更多悽悽慘慘的遭遇,我不知道,冚家剷
刀仔鋸大樹。 周星馳 《賭俠》
註:要用唔咸唔淡嘅普通話讀出嚟。
醬爆喺跳舞前嘅一句爆發性說話。適用於任何將要「爆」嘅情況,例如:發脾氣、起跑、去廁所……等。

地球是很危險的,你回去火星吧!
開心嘅時間過得特別快,又係時候講拜拜。
喺哩個 Moment,我要爆啦! 《少林足球》
註:呢句對白其實係王家衛電影《重慶森林》中,以菠蘿(鳳梨)罐頭比喻愛情嘅對白改篇而成。平時應用,可以將愛情同埋女仔換咗做第二啲嘢,例如:「曾經,有一條好平嘅記憶體擺喺我面前,但我冇豪氣咁去購買,等到個價升返嘅時候先至追悔莫及,人世間最痛苦嘅事情莫過於此。如果上天能夠俾我一個重新嚟過嘅機會,我會同嗰個sales講三個字:『我要買』。如果係都要喺呢單交易加上一個數量,我希望係,一萬條。」

「曾經,有一份好真誠嘅愛情擺喺我面前,但我無好好咁去珍惜,等到失去嘅時候先至追悔莫及,人世間最痛苦嘅事情莫過於此。如果上天能夠俾我一個重新嚟過嘅機會,我會同嗰個女仔講三個字:『我愛你』。如果係都要喺呢份愛加上一個期限,我希望係,一萬年。」
做咩呀﹖你愛呀﹖你愛要出聲先得架,你愛我比你,你唔愛我當然唔會比你啦!無理由你話愛我唔比你,你唔愛我比你架嘛!大家講道理丫嘛!拿,我數三聲,你話愛唔愛喇喎。 《西遊記》系列

鹼水麵無過冷河,所以成碗湯有鹼水味。魚蛋亦都冇味,但係你為咗掩飾,專登加啲咖喱汁將佢做成咖哩魚蛋,但係咁做太天真,因為你煮嘅時間唔夠,咖喱味根本只係喺表面,而冇入到裡面,掂到湯之後重要沖走埋。好好哋一粒咖喱魚蛋,俾你整到無魚味亦都無咖喱味,失敗!蘿蔔無揀過,太多渣,失敗!啲豬皮又煮得太淋,無咬口,失敗!啲豬紅鬆泡泡,一夾就散,失敗中嘅失敗!最慘係啲大腸,入面都重未通乾淨,重有舊,你有無攪錯呀﹖(跟住莫文蔚俾卷紙巾佢,話:攞去抿乾淨佢囉。)
佢高傲,但係宅心人厚﹔佢低調,但係受萬人景仰﹔佢可以將神賜俾人類嘅運用得出神入化,做出堪稱火之藝術嘅菜式!究竟佢係嘅化身,定抑或魔鬼嘅使者﹖無人知,但係有一樣嘢可以肯定嘅,每個人都會俾一個稱號佢 --- 食神!
俾你估到我仲叫食神?!
少林寺十八銅人!(少林寺十八人每逢擺陣時大叫。注意嗰陣係只有頭三個人耍功夫,後面有啲做緊金雞獨立,有啲拎摺凳猛周星馳) 《整蠱專家》
註:所謂超級武器霸王,其實只係將以上嘅十大武器用禾桿草縛埋一齊。
好靚表姐同凌凌漆講,啲音唔準係因為佢係北姑

古有關雲長全神貫注捉象棋療毒,今有我零零漆聚精會神睇鹹帶鋤骨攞彈頭。
哩支叫古惑的槍,佢會一次向前射一次向後射梅花間竹咁嚟架。
嗱!好似呢個ModelF40咁,表面上,佢係一個手提電話">大哥大電話,實際上,佢係一個鬚刨,方便我出席一啲宴會埸合,能夠神不知鬼不覺咁剃鬚…呢個鬚刨Model911,表面上,係一個鬚刨,實際上,佢係一個風筒…(再指住第二個風筒) 而呢個風筒只係表面的掩飾,事實上,佢亦係一個鬚刨,問你死未﹖
呢支唔係普通嘅電筒,呢支係唔使電芯太陽能電筒!喺有光源嘅時候佢會著,冇燈佢就絕對唔會著。如果想佢著,只要囉個電筒出黎照住佢…咁佢就會著啦!
我費一生嘅精力,集合十種殺人武器於一身嘅︰超級武器霸王!!產品編號︰「攞你命3000」,經已研究成功咗啦!西瓜單車鏈火藥硫酸毒藥手槍手榴彈三角銼……每樣都係獨當一面,家下集合埋一齊,問你死未?
唉,你咁樣「座」(做)係無用架,好似你呢啲咁「猝」(出)色嘅「難」(男)人,無論暱埋喺邊,都好似漆黑之中嘅螢火蟲一樣,咁鮮明,咁「猝」(出)眾。你唏噓嘅根, 憂鬱嘅神,神乎奇技嘅法,同埋嗰杯 Dry Martini……都已經將你深深咁「猝」(出)賣咗。雖然你係咁「猝」(出)色,但係行有行規,無論點,你都要找埋琴晚條過夜數,叫雞唔洗俾錢呀!﹖
漆:咁多年啦,我以為國家已經將我忘記咗。 長官:點會呢,就算係一條底褲一張廁紙都有佢嘅作用。 漆:呢個比喻真係一流。

沒有留言: